Friday, August 15, 2008

Coca-Cola - Olympic Involvement


Primesc la cateva zile newsletterul de la iqads. Recunosc ca il citesc in graba tot timpul, il scanez si primele linkuri care imi fac cu ochiul primesc si un "click" din partea mea. :) Si uite asa am vazut colectia de 3 spoturi cu care Coca-Cola se prezinta la Beijing: Shuang City, Unity si Birds Nest Stadium. Preferatul meu e de departe ultimul. E interesant cat de simplu si inofensiv iti poti plasa produsul intr-o reclama. Paiele Coca-Cola sunt cele "alese" sa fie parte din grandiosul Birds Nest Stadium, locul in care in fiecare zi a Olimpiadei sportivii scriu pagini in istoria acestei competitii. Dar mai bine va las apreciati singuri, sa nu stric mura cu gura. :)

Apoi m-am gandit, s-o fi gandit cineva sa faca o istorie a participarii brandului Coca-Cola la Olimpiade? Cat de important e evenimentul, cat inseamna peste 20 de zile in care numele unui brand clipoceste in ochii a milioane de oameni. Cum te faci mai vizibil decat altii? Exista o competitie olimpica a brandurilor la Olimpiada? Cine ia aurul olimpic? Exista invinsi?

Am insirat aici bezmetica o serie de intrebari. N-o sa stiu sa raspund la toate fara un research.:) Nici nu vreau.

Ei bine am gasit blogul lui Phil Mooney istoric/"arhivist" pentru compania Coca-Cola in ultimii 30 de ani. De actualitate pe blogul domnului sunt cateva posturi legate de participarea Coca-Cola la Olimpiada. Am preluat si eu aici cateva lucruri.

Asa am aflat ca anul acesta Coca-Cola a implinit 80 de ani de la primul "involvement" al brandului. In 1928, la Amsterdam, o nava maritima comerciala a adus pe tarmul european echipa americana si 1000 de cutii de Coca-Cola. Au fost vandute fara prea multa amploare promotionala, in niste chioscuri branduite, in imprejurimile Stadionului Olimpic. Singurele prezente in interiorul stadionului, la fiecae intrare au fost niste indicatoare create de un student la Arte american.

In 1964, la asiaticii japonezi, la Olimpiada de la Tokyo, a adus un ajutor in strada, a produs harti, indicatoare, puncte de informatii locale, un fel de dictionar japonez-englez de fraze comune, totul pentru a facilita comunicarea interculturala.

O chestie de mentionat legat de Beijing 2008 pentru Coca-Cola aflam tot pe blogul mentionat mai sus. In peste 150 de tari, can-urile Coca-Cola contin un mesaj special, in cinstea olimpiadei:“In Mandarin*, Coca-Cola means ‘delicious happiness’.” Some packages will have a second line: “In Mandarin, Coca-Cola is pronounced ‘ke kou ke le’.” Daca gaseste cineva la noi, da-ti un semn. Pare-se ca e printre putinele mari companii ale lumii care au ales sa schimbe ambalajul produsului astfel due to Olympics. Sunt curioasa ce alte companii au mai facut asta si cat de bine si-au facut advertiserii treaba.

cam atat despre istorie, mai mult, daca gasiti interesant si educativ gasiti pe site-ul oficial.

*limba nationala oficiala din China, si in special dialectul principal vorbit in si in jurul Beijing-ului

p.s. si totul a pornit de la cuibul de pasare :)



Wednesday, August 13, 2008